zaterdag 11 juni 2011

Keldergeheimen





Zo'n heerlijk ouderwetse naaidoos. Of van die prachtige blikken dozen. Ik herinner me ook nog dat oma zo'n houten kastje had met naar opzij openschuivende vakken. Die dingen maken ze nu toch niet meer? Het is fijn snuisteren tussen kant, lint en knopen. Verrast over de mooie elastiek die ze toen hadden (nog net links onderaan de foto met streepjes of ankertjes etc) en de grote rollen luiewijvenzoomband. Ik dacht dat toen alles zo perfect werd afgewerkt, minutieus met de hand genaaide zomen, niet dus. Hoewel, de rollen zijn onaangeroerd, dus misschien toch?

Ondertussen groeit de stafel stof in hier in huis. Wat mij betreft kan er nog veel meer bij maar de meningen zijn verdeeld.
in de valies vooraan zitten nog lappen die ik eerst wil moet wassen
Wat ik mij nu afvraag, waar laten jullie dat allemaal. Ik heb hier al bloggers gezien die een tienvoud van dit in huis hebben, dat neemt toch veel plaats in? En hoe hou je dat netjes? De echte lappen stof gaan nog wel, maar de Ikeazak rechts op de foto bv zit propvol met overschotjes die ik niet wil wegdoen omdat ze nog wel van pas komen als je bv een tafeltent maakt of waar ik ooit een Barbiegarderobe van denk te maken maar dat is zo'n troep, hopeloos.
Alle tips zijn welkom.
En niet alleen die van "geef het aan mij, dan is het bij u netjes"

2 opmerkingen:

  1. de stofjes heb ik per kleur in een kast liggen !!!en de overschotjes werk ik snel op voor zo weinig mogelijk rommel te hebben ..bv bavetten voor het goede doel..(grapje)groetjes brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ahum, goede vraag. Hier ligt dat overal en nergens, maar wel in kasten zoveel mogelijk, want anders wordt de man er zot van. IN de woonkamer in een ouderwetse kist zit een deel privé-stash wol, in de gangkast ligt de rest privé-stock wol netjes in dozen, beneden ligt stof waar ik op dat moment mee bezig ben, de winkelstash ligt ook beneden in kasten, in de kelder liggen lappen stof in dozen, boven op de slaapkamer liggen in een kast ook nog stoffen, naaigerief en prutsels in een kast beneden, ... (soms, allé eerder regelmatig tot onsteltenis van de man : ) )

    BeantwoordenVerwijderen