donderdag 13 januari 2011

prinses en koning

Ik zag bij Au Pluba in Ledeberg Chinese satijn in vele kleuren en was op slag verliefd. Ik zou er wel voor mezelf zo'n cheongsam van maken maar helaas, zo'n blinkende stofjes zijn niks verhullend, daar hou ik me liever ver vandaan. Dus maakte ik een rokje voor een prinses:


Ze is gek van alles wat blinkt en van felle kleuren dus moet dit wel in de smaak vallen. In de laatste Knippie stond een turkoois satijnen jurkje, ik denk dat ik dit stofje in die kleur ga halen voor dat modelletje. 
Speciaal voor KamielandOdile ook de binnenkant:


Het is een rotstofke, zó rafelen, maar het ziet er toch nog vrij netjes uit, hé?

Dan maakte ik een muts voor Koning Midas met de omgekeerd appliquerentruc van Madame:
 Hij krijgt er nog een assorti sjaal bij.

Tussendoor maakte ik ook nog een between the linesponcho :


De stof komt ook van Au Pluba, het is niet echt dikke fleece zoals die van de muts hierboven, maar heel zacht en soepel én maar € 3 voor 180cm breedte. Het is een poepsimpel model dat ik al in verschillende blogs zag opduiken, ik maak er zeker nog een paar van.
Nog een detail, ik hou zo van die knoopjes:


Ik vond het bijna zonde ze te moeten losmaken van het kaartje.

2 opmerkingen:

  1. ... wat 'n leuke, mooie, toffe blog heb ik nu weer via via ontdekt!
    'k Voel me soms als een klein kind in een speelgoedwinkel... zoveel heerlijks bij de hand :-)

    ... mag ik weten waar je die leuke knoopjeskaart haalde?!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankjewel (bloost)
    Die knoopjes vond ik in de kringloopwinkel, samen met nog heel wat van dat moois. Geluk gehad.

    BeantwoordenVerwijderen