zaterdag 22 januari 2011

cadeautje

Schoonzus was jarig en had graag een creatief geschenkje. Iets met een foto, daar kwam waarschijnljk al  wel iemand mee af,  poezië was een beetje té voor de hand liggend omdat we daar allebei heel erg van houden, maar er zijn er niet veel in de familie die achter een naaimachine kruipen dus zou het zoiets worden. Omdat ze van tuinieren houdt -ze vindt dat ontspannend en therapeutisch werken, dat snap ik niet, heb er een bloedhekel aan- kwam ik op dit ideetje:


Een "garden apron", gemaakt van een stofke van Au Pluba en een paar gekochte handschoenen waar ik een extra stukje aanzette in de stof van het schortje. Nu kan schoonzus tenminste Bree VandeKamp-gewijs onkruid wieden. Of bloemetjes zaaien, want ze kreeg er ook nog enkele zakjes zaad bij én bijhorende  "tags":


Ik kocht lepels in de Kringloopwinkel (ik wou wel liever van die echte ouwe met krulletjes ofzo, helaas), kopieerde de zakjes zaad, kleefde een stukje prentje op een lepel en lakte die.  En zo weet schoonzus tenminste wat ze waar zaaide :-)

2 opmerkingen:

  1. Daar zal ze mee blij zijn, kan niet anders. Je zou er je hekel voor moestuinieren zo mee vergeten!

    BeantwoordenVerwijderen