vrijdag 11 mei 2012

Gsm

Ik hoorde op het radionieuws dat door het verlagen van de gsmtarieven een gezin van vier personen op vakantie vanaf nu € 200 kan besparen op de gsmfactuur. Let op het woord besparen. Hoeveel geeft zo'n doorsneegezinnetje van mama, papa en twee kindertjes dan wel uit aan die gsm??
Wij kunnen daar nog veel meer op besparen hoor, zelfs met pubers. Gsm wordt bij ons op vakantie enkel gebruikt voor noodgevallen of bv om een reservatie te bevestigen. En weet je wat? Dat kan hé, een week of twee zonder gsm overleven, wij zijn daar het levende voorbeeld van. Maar misschien komt dat doordat wij als ouders uit het pré-gsmtijdperk stammen?

                                    

5 opmerkingen:

  1. Ik neem zelfs vaak mijn gsm niet mee op buitenlandse vakanties. Die van de man is mee, voor noodgevallen, maar eigenlijk gebruiken we dat niet op vakantie. Dan heb ik echt niet de behoefte om te bellen met iedereen thuis, vakantie is family-time!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vakantie of niet ik vergeet dat ding vaak, en in de vakantie zijn we graag even niet bereikbaar. De pubers hier doen het ook goed, alleen het noodzakelijke, behalve eentje die een lief heeft, maar als het op liefde aankomt knijpen we graag een oogje dicht :0). De kids krijgen op 1 januari een vast bedrag, wat er over is mogen ze houden, wat tekort is passen ze zelf bij, de jongens hebben tot nu toe altijd over ;0)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij hebben alletwee (ouders) een gsm en geen vaste lijn. En toch doen we maar enkel het nodige. dus gemiddeld een 25-30 euro per maand met twee samen. Voila. het kan dus goedkoop hé. Ik ben niet van plan om te gaan werken om de telefoon te betalen maar om mijzelf en kindjes te geven wat plezier en buitenlucht is. en vooral creativiteit staan hier bovenaan het verlanglijstje. ZEn dat kost af en toe niets en af en toe ook wel wat. Allé, misschien ben ik ook een beetje te alternatief daarin.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben 1 van die zeldzame gevallen die zonder gsm door het leven gaat en ben niet van plan er een te kopen. Ik kan me niet eens voorstellen dat je zoveel zou bellen op vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wij hadden ons bij dat nieuws van die 200 euro ook al die bedenking gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen