donderdag 20 oktober 2011

Over sokken, groen en mislukt

Ik heb een probleem met sokken. Of beter: mijn wasmachine heeft een probleem met sokken. Dat las u eerder al. Er blijkt nu een wetenschappelijke studie te zijn gemaakt over het probleem van de verdwijnende sokken. Dan vraag ik me af: "Wie bestelt en betaalt zo'n studie??!". Maar goed, blijkbaar zou het voor een deel te wijten zijn aan het overladen van de wasmachine waardoor het wasgoed te hoog komt en aldus sokken of ander klein wasgoed mee wegspoelen door de afvoer. Ik kan me dat voorstellen bij babysokjes maar met maten tussen 37 en 45 lijkt me dat eerder onwaarschijnlijk. Slipjes zijn bv. niet omvangrijker en die zijn nooit zoek. Enfin, waar ik toe wil komen, ik zag dit leuke idee op Pinterest: 

 De wasspelden zijn bekleed met een vel papier dat ik in de wachtzaal bij de dokter uit een Libelle meepikte :-) 

Verder maakte ik kleertjes voor een meisje dat van groen houdt. Het rokje en jurkje zijn ok.

Maar dit shirt, o jee. Zo ziet het er al uit als een zak, wat moet dat worden als het kind het aanheeft??
 Gelukkig betreft het een rest stof van balletjurkjes. Misschien kan het nog dienen als pyjamabloes...

5 opmerkingen:

  1. Continue vakantiegevoel??? Nee hoor helaam niet, heb hier gewoon maar dagelijkse leventjes met alle beslommeringen van dien. Dus dat vakantiegevoel is ver te zoeken :)
    Leuk dat sokkenbord. Ik ben eigenlijk nooit sokken kwijt!
    Rokje en jurkje idd goedgekeurd maar bloesje niet mijn stijl :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha! Goed idee van die sokken! Dat groene rokje is prachtig! Heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Briljant die sokkenknijpers!! En wat een mooi rokje en jurkje, prachtig. En eigenlijk vind ik het bloesje er ook erg leuk uitzien, misschien zit het juist wel erg goed als er een lijfje inzit?!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hihi, die sokken!!! Rokje en jurkje : wowowowow!!! Die blouse, weet je, die ziet er niet slecht uit ze, dat is dat fel kleurtje, dat maakt het juist zo mooi en opvallend, ik zou dat eerst aanzien, turnpakskesstof moet ge aanzien, echt wel!! (en anders : wat dacht ge van een smockseltje onder de borst, dan krijgt dat blouseke een retro-effect...)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ach die sokken...! bekend probleem, zou mijn lief willen verbieden sokken te dragen :-)

    BeantwoordenVerwijderen