zondag 9 september 2012

Feest!

Bij de zonnekindjes. Zowel het feestvarkentje als haar broer zijn echte zonnekindjes: toen ze geboren werden  brachten ze allebei de zon mee, voor hun geboortefeestje hebben ze allebei een stralende dag uitgekozen.
Het leukste van onze cadeaus vond ik zelf de grasmaaier: met een contactsleutel, een schuivertje om langer en korter te maaien en een afneembare bak voor het maaisel. Niks speciaals? Wel als het om een speelgoedgrasmachientje gaat toch? Al ben ik daar niet meer zo in thuis, misschien is dat tegenwoordig normaal?

Al de rest was zelfgemaakt:


Mandjes die ik op pinterst zag, waar anders? Ik maakte ze van stof die ik van buurvrouw kreeg: hele dozen stof, allemaal restlapjes van dekbedovertrekken. Niet erg groot maar wel mooie kwaliteit en ruim voldoende om zoiets als deze mandjes van te maken. Zei ik al dat wij schatten van buren hebben?

In die mandjes stopte ik slabben, kant en klaar gekocht maar geflockt:
met een kuikentje omdat ze dat als doopsuiker hadden

klassiek met de naam

met restjes lint
en dan nog t-shirtjes. Voor dit t-shirtje gaf Odille mij de inpiratie, ik vond het tekstje van hun zoontje's geboortekaartje zó mooi:


En dan nog eentje voor de grote broer:

2 opmerkingen:

  1. Wauw, dat laatste shirt met de geflockte wagen is zo prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die mandjes zijn echt leuk. Potverdikkemie,ik wil ook zulke buren ;)
    Hele leuke flockjes !

    BeantwoordenVerwijderen